73.12.Z – Reklama poprzez środki masowego przekazu

Polska Klasyfikacja Działalności 2007: 73.12.A – Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji, 73.12.B – Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele, 73.12.C – Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet), 73.12.D – Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach

Kod PKD: 73.12.Z | Sekcja: M | Dział: 73 | Grupa: 73.1 | Klasa: 73.12

Kod jest dozwolony dla osób fizycznych.

Podklasa obejmuje:

  • badania marketingowe i opinii publicznej
  • statystyczną analizę wyników rynkowych
  • analizę skuteczności kampanii reklamowych
  • analizę zachowań konsumentów
  • zbieranie danych dotyczących rynku i opinii publicznej w celu poznania potencjalnych możliwości sprzedaży produktu lub usługi, lub opinii bądź przekonań osób
  • zastosowanie metod jakościowych, takich jak: wywiady, grupa fokusowa, obserwacje, analiza treści
  • zastosowanie metod ilościowych, takich jak: ankiety, testy statystyczne

Podklasa nie obejmuje:

– działalność specjalistów stosunków międzyludzkich (public relations),

  • sprzedaż czasu lub miejsca na reklamę bezpośrednio przez właściciela tego czasu i miejsca (np. wydawcę), sklasyfikowana w odpowiednich podklasach.

– działalność specjalistów stosunków międzyludzkich (public relations),

  • sprzedaż miejsca na reklamę bezpośrednio przez właściciela tego miejsca (np. wydawcę), sklasyfikowana w odpowiednich podklasach.

– działalność specjalistów stosunków międzyludzkich (public relations),

  • sprzedaż czasu lub miejsca na reklamę bezpośrednio przez właściciela tego czasu i miejsca (np. wydawcę), sklasyfikowana w odpowiednich podklasach.

– działalność specjalistów stosunków międzyludzkich (public relations),

  • sprzedaż czasu lub miejsca na reklamę bezpośrednio przez właściciela tego czasu i miejsca (np. wydawcę), sklasyfikowana w odpowiednich podklasach.

Powiązane kody PKD

58.19.Z

Pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania

Sekcja: J, Dział: 58, Grupa: 58.1, Klasa: 58.19

71.11.Z

Działalność w zakresie architektury

Sekcja: M, Dział: 71, Grupa: 71.1, Klasa: 71.11

73.11.Z

Działalność agencji reklamowych

Sekcja: M, Dział: 73, Grupa: 73.1, Klasa: 73.11

82.30.Z

Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów

Sekcja: N, Dział: 82, Grupa: 82.3, Klasa: 82.30